Prize! | ¡Premio!


I've been nominated in the 1st ICC Comic Awards in the "story comics" category with a 8 pages story entitled "Shooting-a-star". Like an Oscar-award winner, I'd like to thank everyone who helped me with their comments, as I've been lately in great need of some support to trust in my own work. The spanish version will be published next year in the "Dos veces breve" magazine.

On the other hand, I'll be today in the Fessart Library in Paris (6, rue Fessart in the 19th arrondisement) participating in a lecture after a comic workshop I organised last month with deaf and hearing teenagers. An eye-opening experience that's proved that comic can be a great medium to create understanding between people. I'll be from 15pm to 16:30pm debating with the pupils and general public about comics, life and death. This intensive workshop is the latest I've done in parisian libraries, among which the Maurice Genevoix in october, Gouttes D'or in november, Mortier in november-december... It does me so good to be away from home from time to time!

///

J'ai été selectionné au 1st ICC Comic Awards dans la categorie "story comics" avec une historie courte de 8 planches entitré "Shooting-a-star". Tel qu'un ganant d'un prix Oscar, je voudrais remercier à tous ceux qui m'ont aidé et conseillé avec cette histoire, car dernièrement j'ai eu pas mal bésoin d'encouragements pour avoir de la confiance en mes propres histoires. La version en espagnol sera publiée l'année prochaine dans la revue "Dos veces breve".

Sinon, je vous attends cet après-midi à la Bilbiothèque Fessart à Paris (6, rue Fessart, 19ème) pour une rencontre au fil d'un atelier de BD pour les sourds et entendants que j'ai organisé le dernier mois. L'experience à été très interessante, comme quoi la BD est un bon moyen pour créer une comunication parmi les gens. Je serai de 15h à 16h30 en train de debatir avec les élèves et le public sur la BD, la vie et la mort. Cet atelier intensif est le dernier d'une serie que j'ai fait aux bibliothèques de Paris, comme à la Maurice Genevoix en octobre, la Gouttes D'or en novembre, la Mortier en novembre-decembre... Des fois, ça fais du bien de sortir de chez soi !

///

He sido seleccionado en el 1st ICC Comic Awards en el apartado "story comics" con una historia de 8 páginas titulada "Una estrella fugaz". Cual ganador de un premio Oscar, me gustaría agradecer mucho a todos los que me ayudaron y aconsejaron con este comic, que llega en un momento en el que me hacen falta pequeños empujones para confiar en mis propias historias. La versión en español se publicará el año que viene en la revista "Dos veces breve".

Por otro lado, os espero hoy en la Biblioteca Fessart de París (6, rue Fessart en el 19 arrondisement) participando en un encuentro al hilo de un taller de cómic para sordos y oyentes que he organizado este último mes. La experiencia ha sido muy satisfactoria y demuestra que los cómics pueden ser un inimitable vehículo de comunicación entre distintas personas. Estaré de 15h a 16:30 debatiendo con los alumnos y asistentes sobre el cómic, la vida y la muerte. Este taller intensivo es el último de los que he impartido diversas bibliotecas de París, como la Maurice Genevoix en Octubre, Gouttes D'or en Noviembre, en la Mortier en Noviembre-Diciembre... ¡A veces salir de casa es hasta bueno y todo!

6 comentarios:

  1. congratulations!

    And hey, how 'bout adding another language, I think three is just soooo poor :P
    I demand a Finnish translation!

    ResponderEliminar
  2. Mari: Thanks, you're always the first one to post! I was already thinking about finnish, though my spoken level is higher than the written one :)

    ResponderEliminar
  3. Hello Ken!! Congrats for the prize!
    U got doubts about ur work? No way!!
    Love ur work and following it regularly! Gambare!
    Moi de mon coté je fais pareil sur Tokyo en ce moment.
    Mata sur Paris. Necesito anadir espanol y tengo todos los idiomas del blog ahora en este mensaje! jajaja!

    ResponderEliminar
  4. Kamikaze: Aaah, si es que por algo me caéis tan bien ;)

    Hugo: I've seen you've just updated you blog, cool. And thanks for the comment! J'ai dernièrement pas mal de doutes par rapport aux histoires que j'écris, donc le prix a été à ce niveau bien encourageant. Por cierto, nos veremos en París si vienes antes de Febrero, a no ser que sigas para entonces en Tokyo...? お互い頑張ろうね! :)

    ResponderEliminar
  5. OH!! vas a venir a tokyo?? COOL! 東京で色々用意しとくから!

    ResponderEliminar